מתוקים והמלצות לוינה!

כמה שאני אוהב להמליץ לכם על מתוקים ודברים הכי שווים מסביב לעולם, אמיתי שזה ממלא אותי באושר כשאני רואה תיוג שלי בסטורי שלכם ועוד יותר כשאתם כותבים לי שבזכותי סגרתם לטוס לוינה (כאילו צרחות בראש שלי כשזה קורה). והפעם במסע שלי לאכול את הכדור עליו אנחנו חיים הגעתי לוינה!

עכשיו חייב שתבינו, הייתי שם כבר פעמיים כאשר פעם אחת הייתה בכריסמס וזו חוויה אחרת לגמרי, הכל מנצנץ, ריחות של מתוקים, בירות ונקניקיות באוויר ובעיקר יש אווירה קסומה מינימום אני בסרט של דיסני. לוינה הגעתי נטו כי מצאתי ממש במקרה טיסה ב…אתם יושבים? 2-0-0 דולר כולל מזוודה! והייתי חייב להתגלגל ולסגור את זה וכך היה.

המציאות שלנו מורכבת פה במדינה ובמיוחד אחרי שנתיים של הקורוניש הזאת שלא מרפה וכולם פעם חוזרת בעונה חדשה מינימום היא סדרה של שונדה ריימס ״אנטומיה של קורני״ ואנחנו בעונה 12 ואני מקווה שאחרונה… כי די. 

ורק בגלל שלפעמים צריך להתנתק, לנשום אוויר ולאכול בשביל הנשמה- הגעתי לוינה. אז הפעם כותב את כל ההמלצות בצורה מסודרת פה באתר כי מה יותר שווה מזה?! מוכנים? בואו נאכל ביחד את וינה.

טיפים כלליים וחשובים שיא:

  • לא לשכוח לכרטס את הכרטיס שלכם לפני עלייה לרכבת! אתם יכולים להסתכן בקנס של 100 יורו שיכולים לשמש אותכם לקניות או לאכילה אוקי? הם לא מוותרים שם ואתם תצרכו לשלם. המכונות נמצאות ממש לפני שיורדים במדרגות הנעות.
  • כרטיס sim– אל תעשו כרטיס בארץ במחיר מופרז כמו הגבינות פה! במקום לשלם 200 ומשהו שקל קניתי בטי מובייל כרטיס סים ב-10 יורו עם 5 גיגה אינטרנט. אז הנה חסכתי לכם כבר הרבה כסף לקניות של אוכל.
  • גבינות רבותיי גבינות!! כמו שאמרתי לכם בסטורי שמלא מלא מכם כתבו לי: ״איך אתה מביא גבינות לארץ?!״ אז תקשיבו לי טוב: אני מיציתי לשלם סכומי עתק בארץ לגבינת ברי, סנט מור, גאודה ועוד. אני מביא איתי צידנית רכה כזאת, קופסה אטומה לריחות (כי זה ריח קיצוני כמו מעדניה בצהלה) ושקית לעטוף את כל החגיגה הזו. בלילה של לפני עזיבה אני עושה מסע קניות של גבינות קשות שבארץ היו עולות לי לפחות 800 ש״ח אוקי? שם את זה במקרר בחדר ואז במזוודה הגדולה שנשלחת לבטן המטוס. אל תשימו בתיק גב! יכולים לזרוק לכם וגם המטוס יצטרך לנחות נחיתת חירום מהריחחח.

מקומות שחובה ללכת אליהם

קפה סנטרל Café Central

מדובר באחד מבתי הקפה הוותיקים של וינה, הוא הושק ב 1876 כשהכל נראה כמו עוד עונה של ברידג'רטון והמקום מבפנים בהחלט נראה ככה, אני נכנס ומרגיש כמו לורד אורבין שמנסה למצוא את היהלום שבכתר בעונה ה-8 של הסדרה הזו (אני אומר לכם.. זה הולך להיות כמו אנטומיה של גריי והיא הולכת להימרח היטב). בקיצור,  יש שם מבחר עצום של קינוחים במחירים לא שפויים :5 יורו לפרוסת עוגה שמספיקה לשני אנשים!!! במחיר הזה אני קונה אוזן המן אחת ברולדין ושם זה נגמר. הטעמים, המרקים והמבחר הופכים את המקום למקום כיפי שפשוט חובה להגיע אליו.

טיפ של אורבין: תזמינו מקום באתר שלהם, ככה אתם יודעים שיש לכם מקום שמור ולא לבוא בסופ״ש לשם, יש שם תורי ענק. אני מגיע באמצע השבוע בבוקר, המקום ריק, מואר ומלא בריחות טובים של פחמימות.

קייזרשמרן

המאפה האוסטרי האולטימטבי! אם באמת הייתי לורד אורבין זה הקינוח שהיה מוגש לכל האורחים שלי ולי כל בוקר. מדובר בקרעי פנקייק מצופים מכל כיוון בחמאה וסוכר. כמו שאמרתי בסרטון שהעלתי ״זה כאילו פרנץ׳ טוסט ופנקייק עשו ילד ביחד״! הם שמים מעל גם רוטב חמוץ כזה שאני העדפתי בלי, כמובן שהייתי מעדיף עם נוטלה מעל אבל לא היה.

Demel

המקום שכולם כולם הולכים אליו לטעום את העוגה הלאומית בוינה זאכרטורטה! עכשיו לא רוצה לפגוע באוסטרים אוקי? אבל אני לא התרגשתי מהעוגה הזאת ואכלתי אותה בכמה מקומות שונים כשהראשון היה בדמל. מדובר בעוגת יום הולדת יבשה קלות (נזהר במילים) עם ריבה באמצע, עכשיו הריבה לא מרטיבה לי מספיק את העוגה! ובקיצור אכלתי שם עוגות אחרות ועפתי.

טיפ של אורבין: יש תור ארוך לשבת ויש תור (בעצם לא תור אלא כניסה לחנות לקנייה ולאכילה בחוץ בשמש ואני עפתי על זה).

motto brot

מקום שהיה ממש ליד המלון שלי ברחוב מריה ומוכר לחמים מדהימים וקינוחי הצגה במחירי בדיחה (5 יורו שלום). לקחתי לי ברנד פודיניג עם וניל, תפוחי עץ ומרנג שנדבק לי לכל חלק ביד ובמזל אני לוקח מגבונים איתי.


offerl 

רשת מאפיות וקינוחים טעימים ברמות, במקרה הגעתי לשם כי ראיתי אנשים עומדים בתור ואיפה שעומדים ומוכרים מתוקים? אני אעמוד גם! אז לקחתי מאפה פרג כזה ומאפה קינמון עם אגוזי לוז.. צרחות.


oberrlaa

רשת בעלת סניפים בוינה שם מוכרים גם קינוחים, מקרונים וכל מיני פרלינים. חייב לציין שאני חרדתי שאני טס לחו״ל אוקי? ולא מסוגל לשבת בחלל סגור עם מלא אנשים ושם היה כל פעם מלא אנשים, מזגן על חימום ורק נכנסתי התאדתי לענן. אז כל פעם היית לוקח לבחוץ, יושב על ספספל ומתחמם לי עם מאפה.

adia cafe

רשת הכי וורודה שיש! נראה כאילו מסטיק בזוקה ענקי התפוצץ שם וצבע כל חלק בעצים ובקירות וזה לגמרי מקום אינסטגרמי. מוכרים שם גם עוגות ומאפים ובהחלט מקום ששווה לעצור בו.

 ebi 7- מסעדת סושי אכול כפי יכולתך 

 

טוב לזה אני לא האמנתי!!! באנו בצהריים והמחיר היה 14 יורו לאדם, מביאים לכם אייפד בגרמנית, בהחלט בהצלחה להבין מה כתוב ומה אמור להגיע אבל מזל שיש גוגל טרנזלייט. מבחר עצום של סושי, דברים מטוגנים, קינוחים, נודלס ומה לא. המנות קטנות אבל אפשר להזמין כמה שרוצים וזה בסוף יוצא המון אוכל.

טיפ של אורבין: אם אתם לא מסיימים את האוכל בצלחת ומשאירים הרבה? הם מחייבים אותכם על זה שהיו לכם עניים גדולות ולא סיימתם! אז לאכול הכל אוקי?

סופר, סופר ועוד פעם סופר! 

מי שעוקב אחריי המון זמן יודע שאני וסופרים זה סיפור אהבה שהוא..משהו אחר! אני לא יכול להיות באירופה מבלי לנסוע לסופר ענקי של 2 קומות (בדרך כלל שם יש מבחר שונה ועצום) ובאמת כמעט כל המשקל שלי במזוודה זה ממתקים שאני מביא כמתנות הכי כיפיות לחברים ומשפחה. אז הנה הצצה לכל מה שקניתי בוינה בסופרים (במחירים מצחיקים, לא הגיונים ולא שפויים כמו מחירי הגבינות שם):

 

 

 

 

מסעדת le  burger

המסעדה שאני מגיעה אליה רק בגלל כמויות הרטבים (אני אדם של רטבים) שהיא מציעה! המסעדה פועלת בשירות עצמי ואתם לוקחים כל רוטב שאתם רוצים ותאמינו לי.. המבחר שם עצום. ההמבורגר ממש טעים והלחמניה עוזרת לו ולא מתנגדת לו כמו הרבה מקומות ששם נראה שההמבורגר והלחמניה רבו ולא רוצים  להיות חלק באותו ביס, פה זה הכל נכנס בביס אחד טעים ומנחם.

 

 

מלון  Ruby marie

הפעם בחרתי במלון שממש מתחתיו יש סופר billa ממש חמוד, המיקום של המלון יושב ממש על רחוב מריה הילפר המתויר ומבחינת מיקום הוא מצוין לדעתי. תחנת רכבת במרחק הליכה והרחוב עם כל הקניות הכי כיפיות שיש נמצא בו.

אז עד פה כל ההמלצות שהצלחתי לרכז בעמוד אחד! לכל שאלה ועזרה תרגישו חופשי לכתוב לי באינסטגרם/פייסבוק וכל מקום שבו אני נמצא. באמת באהבה ענקית. 

אוהב להפוך את הטיול שלכם למתוק וחוויתי כמה שאפשר. 

שלכם,

אורבין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *