מתוקים והמלצות לפריז!

פריז אוווו פריז!!! מאיפה אני בכלל מתחיל את סיכום הטיול המדהים, טעים וקסום שהייתי בו? טוב משער לעצמי שמההתחלה בו הייתי במטוס ריק למזלי וישבתי בשלישייה לבד.. או בעצם מהסוף? שרבתי עם חצי מטוס שהיה מלא עד אפס מקום ומלא אנשים לא שמו מסכה והדיילות כלל לא עברו במטוס לבקש לשים. ברצינות עכשיו, מי לא שם מסכה בטיסה?! לא מצליח להבין אנשים שעושים את זה, המטוס היה מלא וזה היה ברמה שלא הורדתי את המסכה לאכול, לשתות ובטח לא לקום לשירותים. אייר פרנס אכזבתם אותי בהחלט.

 

אבל עזבו את זה, בואו נקפוץ לפריז עצמה והתחנות שאתם חייבים ללכת אליהם! וואו. איזה יעד רומנטי וטעים זה פריז! אני חושב שמדובר ביעד בו אכלתי הכי הרבה מתוקים ביום (ומי שעוקב אחריי המון זמן יודע.. שזו חתיכת הצהרה מהצד שלי). אבל באתי מוכן עם המון מקומות אליהם רציתי להגיע לאותו יעד שחיכתי לבקר בו מאז הטיול בר מצווה שלי יחד עם כל הלוקים ההורסים שלי. כך שמדובר בתיקון הטעים והיפה ביותר! מינימום מהפך עם אורנה דץ שלום.

 

אז כן אני מודה- הייתי בפריז אבל בגיל 14 אחרי הבר מצווה, סבא שלי מצד אבא נפטר והתכנון לחגוג באולם אירועים נגנז אז במקום חגיגה הוחלט שנטוס לפריז לטיול המסורתי של בלגיה, הולנד ופריז. אז בזמנו הייתי ילד מאוד שמן והאהבה שלי לאוכל הסתכמה בג׳אנק פוד, לא הערכתי את הקולינריה באותם יעדים, אבל מרגיש שמאז הצלחתי לפצות על זה. 

מאז הטיול פריז היה אחד היעדים שהכי רציתי להגיע אליהם היום, כשאני בוגר, האוכל זה החיים שלי ואני מעריך כל מרכיב וחומר גלם במנות שאני אוכל. והאמת? המוח שלי התפוצץ מכל מה שאכלתי בפריז.. החל מהבגט הטרי (רק בשבילי אתם חייבים לאכול אותו ככה על הבוקר בלי כלום ליד, אי אפשר לאכול בגט באותה הצורה אחרי זה) ועד הקינוח הכי מורכב שאכלתי.

 

כמה נקודות חשובות:

  • המחירים- המון המון קינוחים מדהימים עלו בין 6-7 יורו, תלוי אם יושבים בפנים או לא. אני תמיד אוהב לקחת את הקינוח איתי וללכת ברחובות או פארק ליד, חושב שמדובר בלוקיישן לצילום הרבה יותר מיוחד. וגם ניסיתי להיות כמה שיותר בחוץ ופחות בתוך מקומות סגורים (חרדתי קצת והכל) אבל באמת שפריז זה המקום היחיד שראיתי שככה שומרים על תקנות והתו הירוק.
  • תו ירוק וכניסה למקומות- וואו. כמה שהופתעתי מהשמירה שלהם על הכללים. בדיוק שבוע לפני שהגעתי שינו את התקנות וכעת התו הירוק שיש לנו בישראל מתקבל אצלם במקומות, זה היה ברמה שסרקו לי את התו בישיבה בחוץ במקדולנס, לא היו מוכנים לתת לי את המנה עד שהצלחתי להבין (אנגלית לא קיימת שם) שהוא רוצה לסרוק את הברקוד. אז מאוד מרגיע באופן אישי.
  • תחבורה- אני התניידתי ברגליים הארוכות שלי שלקחו אותי 18 ק״מ ביום, בסוף היום הם נפלו ולא יכלו לתפקד קלות אבל רק ככה מכירים את היעד הכי טוב לדעתי. מדי פעם לקחתי מטרו, שהיה מלא עד אפס מקום והחרדות שלי עלו מחדש, אבל סה״כ עשיתי הכלכל ברגל.

 אז כמובן שכל ההמלצות נמצאות אצלי בהיילטס בסטורי אבל.. בנינו? אין כמו רשימה מסודרת! אז מוכנים? אה וכן… אל תשכחו לתייג אותי בסטורי אם ביקרתם באחד/ת מההמלצות. לא מבינים אפילו כמה מרגש אותי לראות!

Carl Marletti

 

טעמתם פעם קינוח סיגליות? כי אני לא.. עד אותו הרגע הקסום הזה. כן כן מה שאתם קוראים!מאחורי הקינוח יש סיפור מרגש (ואני רומנטיקן חסר תקנה) אז הייתי חייב לקנות אותו במיוחד. הקינוח נמצא אצל קארל מרלטי ואותו הוא עשה במיוחד עבור אישתו, שמוכרת על יד החנות … ניחשתם נכון: סיגליות. והאמת? שזה כבש אותי. טעם עדין ופירותי שלא הכרתי עד היום ואני הכי מתרגש להכיר לכם גם שגם אתם תכירו

פייר ארמה – Pierre Hermé

 השף הצרפתי שהפך בהחלט לאגדה מהלכת. יש לו המון המון סניפים בפריז (ברמה כמו ארומה בישראל) אבל יש כמה סניפים שם תוכלו למצוא מהקינוחים היותר מהפרסומים שלו כמו קינוח 2,000 העלים ועוד.

 

Popelini

אממממא!! תעצרו. הדבר הקטן הזה שנראה כמו פחזנית רגילה שמוכרים בסמי קינוחים ברמת גן (סתם המצאתי מקום לא להעלב) העיף אותי לחלל ובחזרה. מבחר עצום של טעמים שנמצאים בתוך פחזניית בצק רבוך. עכשיו אני רציני שאני אומר- לא יודע איך הצליחו להכניס כל כך הרבה מילוי במעטפת כזו קטנה. אני עפתי על זה.

אנג'לינה (Angelina

 פטיסרי מאוד ידוע בפריז השוכן ברחוב ריבולי ויש לו סניף נוסף ליד גני לוקסמברוג.

שם תוכלו למצוא קינוחים מפורסמים כמו המון בלאן (מלא מלא ערמונים ומתוק בצורה לא הגיונית אבל עדיין.. אם זו פעם ראשונה חובה לנסות). במקום מגישים גם ארוחות בוקר שהיו נחמדות לטעמי.. לא עפתי על הבנדיקט כמו שחשבתי שאעוף אבל כיף לעצור, לקחת הפסקה מההליכות (18 ק״מ ביום שלום) וליהנות מקינוחים ושוקו מתוק מאוד מאוד שמוגש שם.

 

Ladurée

אימפריית המקרונים שלום. מבחר עצום של מקרונים שפשוט חייבים לעצור ולטעום, אני חייב להתוודות: לפני שנכנסתי לחנות היה גבר שהשתין (אני לא צוחק) מחוץ לחנות. אהבה שלי למקרונים התגברה על הרצון לברוח כמה שיותר מהר, נכנסתי במהירות ושמח שעשיתי זאת.

FTG

כמה שאני אוהב כריך רובן. ברמות לא הגיוניות אוקי? ושהבנתי שיש את מסעדת ftg שהיא מסעדת בת של מסעדת מישלן שנמצאת בהמשך הרחוב? הבנתי שאני חייב לשלב את זה בטיול שלי ואני כל כך שמח שעשיתי זאת. מדובר בחלת בריוש מדהימה שמצליחה להחזיק בתוכה גבינה, בשר והמון המון כרוב אדום. הצ׳יפס ליד היה אחד הפריכים שאכלתי בחיי ולדעתי מדובר בתחנה חובה לעצירה מלוחה וטעימה.

 

 

גאלרי גורמה

 

ליד גאלרי לפייט העצום מימדים ועמוס אנשים נפתח גאלרי גורמה שמאגד בתוכו את מיטב הרשתות המתוקות בפריז. אני בהחלט ממליץ לא להגיע בסוף שבוע כי הכמויות אנשים והחום שיש שם היא לא שפויה בעליל אבל מדובר במבחר גדול מאוד של קינוחים שפשוט חייבים לנסות. וטיפ של אורבין- תעלו עד לקומה 3 שם מצאתי הנחות גדולות להרבה מוצרים לבית ממש יפים. קעריות יפות לבית, צלחות, כוסות לתה וקפה ומה לא.. הכל היה ב-30% הנחה!

 

מסעדת לה רלה דה וניז ( Le Relais de Venise)

המסעדה עם התפריט הקצר ביותר כנראה שראיתי אי פעם וכנראה התור הכי ארוך שראיתי למסעדה כזו. התפריט מושתת על מנה אחת שמושכת אליה מבקרים מכל העולם: אנטרקוט ברוטב סודי וצ׳יפס. זהו. ואני לא צוחק! ואני חייב שתבינו ותדעו: הם מגישים חצי מהסטייק בארוחה יחד עם מנת צ׳יפס, לאחר מכן שסיימתם? הם ממלאים את החצי השני! בקיצור חגיגה של בשר עם רוטב מכושף שבהחלט עד היום לא הצלחתי לזהות מהו. טוב בעצם הרבה חמאה יש בו אז זה מרכיב אחד שהצלחתי לזהות (ממש משימת מאסטר שף).

מיקום-ליד אולם הקונגרסים ותחנת המטרו פורט מאיו (Porte Maillot).



אז עד פה כל ההמלצות שהצלחתי לרכז בעמוד אחד! לכל שאלה ועזרה תרגישו חופשי לכתוב לי באינסטגרם/פייסבוק וכל מקום שבו אני נמצא. באמת באהבה ענקית.

 אוהב להפוך את הטיול שלכם למתוק וחוויתי כמה שאפשר,

שלכם,

אורבין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *